KULTURA & SZTUKA LIFESTYLE TRENDY

Sekret sukcesu Chiary Ferragni w Social Media

Chiara Ferragni to pochodząca z włoskiej stolicy mody, Mediolanu influencerka oraz businesswoman, którą na Instagramie obserwuje aż 16,4 mln osób z całego świata.

Zaczęło się 10 lat temu

W 2009 roku, Chiara, studentka prawa międzynarodowego założyła blog modowy o nazwie The Blonde Salad. Kilka miesięcy później, aktywowała profil na Instagramie, gdzie jej zamiłowanie do fotografii mody oraz codzienna dawka stylizacji zbierała coraz liczniejszą publikę. Na zdjęciach prezentowała głównie zestawienia składające się z ubrań z sieciówek, designerskich akcesoriów oraz perełek vintage. Z czasem zaczęła pokazywać droższe rzeczy, aż w końcu w 2013 postanowiła założyć własny brand: The Chiara Ferragni Collection. Symbolem marki jest przymrużone oko w stylu emoji. Liczba obserwujących na Instagramie dynamicznie rosła, co niewątpliwie pomogło jej w wypromowaniu własnego biznesu. Obecnie może pochwalić się liczbą  400 sklepów na całym świecie wliczając w to najbardziej prestiżowe lokalizacje tj. Mediolan, Paryż, czy Shanghai. Roczny dochód firmy szacuje się na 25 milionów dolarów.

“The secret to social media is not thinking about it too much ”

Chiara Ferragni

Ferragni jest jedną z pierwszych osób, która pokazała całemu światu, jak prężnie działające profile w Social Mediach przekształcić w prawdziwe imperium biznesowe. Oprócz marki sygnowanej własnym nazwiskiem,  współpracuje także z wieloma innymi firmami modowymi oraz urodowymi tj. Pomellato, Converese, czy Calzedonia. Rok 2017 to znaczący sukces Chiary Ferragni, doceniono jej przedsiębiorczość i znaczenie w świecie mody. Blogerka z Mediolanu wylądowała na pierwszym miejscu magazynu Forbes, jako najbardziej wpływowa influencerka w branży. Kolejne miesiące przyniosły Ferragni wiele zmian w życiu prywatnym. W marcu 2018 została mamą uroczego synka o imieniu Leo, natomiast na początku września tego samego roku poślubiła włoskiego rapera Fedeza, podczas pięknej uroczystości na Sycylii. Wydarzenie odbiło się szerokim echem w (social) mediach, spekuluje się, że znacznie przewyższyło zainteresowanie królewskim ślubem Meghan Markle i księcia Harrego. #TheFerragnez osiągnęli w ciągu czterech dni ponad 67 milionów interakcji w social media.

Instagram/ Chiara Ferragni

Autentyczność to klucz do sukcesu

Zdjęcia na profilu Chiary Ferragni, to nie tylko stylizacje modowe uchwycone na ulicach najpiękniejszych miast na świecie, czy makijażowe selfies, ale także humorystyczne posty pokazujące zabawy z ukochanym buldożkiem francuskim – Matyldą, iście włoskie spotkania przy rodzinnym stole, zastawionym po brzegi jedzeniem. Sama blogerka przyznaje, że naturalność i uchwycenie chwili jest dla niej niezwykle ważne w momencie udostępnienia posta. W wypowiedzi dla Crfashionbook.com wskazuje także, że to, czym się dzieli ze swoimi obserwatorami ma budzić pozytywne emocje.

Już niebawem będziemy mogli poznać Chairę jeszcze lepiej. Z okazji 10 lat The Blonde Salad włoska reżyserka Elisa Amoruso nakreciła dokument o blogerce, jej życiu prywatnym i karierze. W filmie usłyszymy wypowiedzi osób, które znają Ferragni lub na jakimś etapie zetknęły się z nią, w tym m.in. Jeremy Scott, Maria Grazia Chiuri, czy Diane von Furstenberg. Produkcja będzie miała swoją premierę w kinach.

 

Autorka: Kamila Cichocka