Site icon issue27.pl

IKEA x Virgil Abloh: meble dla millenialsów

IKEA i Virgil Abloh przedstawiają MARKERAD, serię produktów stworzonych z myślą
o millenialsach i ich pierwszym mieszkaniu. Limitowana kolekcja składa się z piętnastu wyjątkowych przedmiotów i pojawi się w Polsce już w listopadzie br.

MARKERAD łączy w sobie klasyczne minimalistyczne formy z artystycznymi, „zakłócającymi” akcentami – tak charakterystycznymi dla twórczości Virgila Abloh’a. Jego ikoniczne cudzysłowy znajdujące się w całej kolekcji służą wprowadzeniu elementu ironicznego oraz odrobiny humoru do przedmiotów codziennego użytku. Virgil umieszcza nowoczesny design we współczesnym kontekście. Projektant czerpie z historii i tradycji, tworząc projekty, które odwołują się do naszych czasów.

Kolekcja MARKERAD to mieszanka przedmiotów, które idealnie sprawdzą się przy urządzaniu pierwszego mieszkania. Są to meble, takie jak stół, krzesło i kanapa, a także mniejsze przedmioty, jak skrzynka na narzędzia, zegar czy tekstylia. Projekty Abloh’a zacierają granice pomiędzy funkcjonalnością a sztuką. Wiele z produktów posiada jednocześnie kilka funkcji, tak jak łóżko dzienne, które służy jako miejsce do spania, pracy, jedzenia oraz spotkań z przyjaciółmi!

„Chciałbym, aby każdy przedmiot z kolekcji wzbudzał w ludziach poczucie dumy oraz by świetny design był głównym powodem, żeby je posiadać”

dodaje Virgil Abloh.

Planując kolekcję MARKERAD, światowej sławy twórca wraz z Henrikiem Mostem, kierownikiem artystycznym IKEA przeprowadzili wywiady z młodymi ludźmi na temat ich preferencji i poglądów na to, czego najbardziej potrzebują podczas przeprowadzki do swojego pierwszego mieszkania. Dzięki temu powstała kolekcja, która umożliwi młodym ludziom urządzenie domu w taki sposób, żeby był on odbiciem ich osobowości. Tak jak można powiesić dzieło sztuki na ścianie, tak sztuka może objawiać się w przedmiotach codziennego użytku, takich jak krzesło czy dywan. W kolekcji MARKERAD nawet torba staje się arcydziełem!

Przykładem niekonwencjonalnego podejścia do projektowania jest dywan przypominający paragon, który sam w sobie jest znakiem towarowym i dobrze wygląda zarówno rozłożony na podłodze, jak i zawieszony na ścianie. To dowód na to, jak przedmiot codziennego użytku został przekształcony w swoiste dzieło sztuki. Z kolei dywan „KEEP OFF” z lekko ironicznym przesłaniem był częścią IKEA Art Event 2019, a podświetlana Mona Lisa to hołd złożony przez Virgila kultowemu obrazowi Leonarda da Vinci, zacierający granicę między funkcjonalnością a sztuką.

Zdjęcia i treść: materiał prasowy

Exit mobile version