Co więc możemy zrobić, aby poprawić swoją wydajność podczas pracy z domowego zacisza? Poniżej znajdzicie kilka porad, które dla Was przygotowałyśmy.
1/ Stwórz sterfę pracy
Ważne, aby wydzielić sobie przestrzeń w domu przeznaczoną wyłącznie do pracy. Nie powinno się pracować, uczyć się, a tym bardziej odpoczywać w tym samym miejscu. Nie należy łączyć przestrzeni związanej z relaksem, odpoczynkiem z przestrzenią wyznaczoną do celów służbowych.
2/ Dobry harmonogram to podstawa
Warto stowrzyć harmonogram, czyli pewnego rodzaju plan, który pozowli zadbać o odpowiedni porządek dnia. Dzięki niemu, praca będzie znacznie bardziej zorganizowana.
3/ Ustal przerwy w pracy
Przerwa w pracy jest równie ważna jak pełne skupienie na zadaniu. Dzięki niej możemy się zregenerować, by po chwili móc dalej wrócić do dalszych obowiązków, a nasza percepcja nadal pozostanie na wysokim poziomie.
4/ Lista ‘To Do’
Dobrym sposobem na umiejętnie zrządzanie obowiązkami jest sporządzenie listy rzeczy do zrobienia na dany dzień. Takie zrealizowane działania działają niezwykle motywująco i dają ogromną satysfakcję.
5/ Od najtrudniejszych zadań aż do najłatwiejszych
Wyznaczając listę rzeczy do zrobienia na dany dzień warto zacząć od tych najtrudniejszych, które są najmniej przyjemne i sprawiają najwięcej problemów. Po przejściu przez najgorsze zadania, zostaną nam coraz łatwiejsze, dzięki czemu parca będzie szła sprawiej.
6/ System nagradzania
Do dalszej pracy motywują oczywiście widoczne rezultaty wykonanych czynności. Warto dostrzegać takie drobne rzeczy i nagradzać sie w pewien sposób. Może to być wszystko co sprawia przyjemność, na przykład pyszna kawa, herbata czy odcinek ulubinego serialu.
__________