Site icon issue27.pl

Jak odprzedawać swoje ubrania w internecie? Kilka przydatnych wskazówek

 

Jeśli kochasz modę, to są spore szanse, że posiadasz znacznie więcej ubrań, niż potrzebujesz. Jeśli więc z powodu zmiany pory roku, stylu, rozmiaru, trendów, etc pozostał ci worek pełen rzeczy, których już nie nosisz, ale są w doskonałym stanie, to być może dobrym rozwiązaniem będzie ich odsprzedaż. Dzięki temu zwolnisz miejsce w szafie i dasz swoim rzeczom drugie życie.

To świetny sposób na pozbycie się ubrań i dodatków, które już nie są przez ciebie używane. Odsprzedaż odzieży jest praktyką przyjazną dla środowiska i jeśli masz dobrą strategię, może być świetnym sposobem na zarobienie dodatkowej gotówki. W tym celu możemy wykorzystać możliwości, jakie daje internet, istnieje wiele aplikacji umożliwiających sprzedaż nieużywanych i niepotrzebnych rzeczy. Chociaż samo zakładanie w nich kont i publikowanie ofert jest prostym procesem, to osiągnięcie sukcesu w odsprzedaży wymaga pewnych niuansów.

Niezależnie od tego, czy zastanawiasz się nad sprzedażą ubrań online po raz pierwszy, czy jesteś weteranem, mamy dla Ciebie kilka sprawdzonych wskazówek, które z pewnością sprawią, że Twoje aukcje będą się rozwijać bardziej dynamicznie.

1.Popracuj nad zdjęciami

Mając na uwadze, że potencjalni nabywcy nie mają możliwości zobaczenia odzieży na własne oczy,  chcą zobaczyć wirtualnie jak wyglada, zanim zdecydują się na zakup. Zrób zdjęcia, dbając o takie detale jak dobre oświetlenie,  jednolite tło, pokaż jak przedmiot wygląda zarówno z przodu, jak i z tyłu. Oprócz zdjęć zrobionych samodzielnie warto też dołączyć te ze strony internetowej, jeśli pozwala na to regulamin aplikacji. Pamiętaj także, aby dołączyć zdjęcie metki przedstawiającej markę i rozmiar.

2.Szczerość w opisie

Jeśli w Twoim domu nie ma dymu tytoniowego ani zwierząt domowych lub jedno i drugie, pamiętaj o ujęciu tych informacji w opisie produktu, aby uspokoić kupujących. Bądź też uczciwy, jeśli chodzi o to, jak korzystałaś z konkretnej rzeczy oraz pamiętaj, żeby napisać o ewentualnych wadach lub uszkodzeniach.

 

3. Realna wycena do sprzedaży, a nie do zbicia fortuny

Wyceniając swoje przedmioty, wczuj się w sposób myślenia potencjalnych nabywców. Zadaj sobie pytanie, ile realistycznie zapłaciłbyś za przedmiot. Weź pod uwagę również koszty wysyłki, jakie ponosi kupujący. Wyceniaj swoje ubrania na tyle nisko, aby kupujący czuli, że to okazja, a ubrania znikają z twoich wirtualnych półek!

 

4.Pamiętaj o nazwie przedmiotu

Wielu kupujących używaną odzież szuka określonych przedmiotów, takich jak „Spodnie Levi’s” lub „torebka Gucci”. Jeśli znasz nazwę swojego przedmiotu, umieść ją w tytule, aby kupujący mogli łatwo znaleźć to, czego szukają i co sprzedajesz.

5.Wykorzystaj potencjał pola tytułu

Pamiętaj, że ludzie są zajęci! Oznacza to, że niekoniecznie przeczytają pięknie napisany opis tego kaszmirowego swetra. Umieszczenie jak największej ilości informacji w polu tytułu pozwala potencjalnym kupującym uzyskać więcej informacji o przedmiocie. 

 

6.Wybierz platformę sprzedażową w oparciu o markę i styl

Istnieje wiele różnych sposobów sprzedaży ubrań online — Facebook Marketplace, Vinted, Olx, czy Allegro. To bardzo popularne kanały, ale prawda jest taka, że wszystkie mają swoje zalety i wady.

Aby odnieść sukces jako sprzedawca, wybierz miejsce wystawiania przedmiotów na podstawie ich stylu i marki. Doskonalenie tej umiejętności wymaga praktyki, ale istnieje kilka ogólnych zasad, które pomogą Ci zacząć. Na przykład Facebook ma niższą opłatę za sprzedaż, co oznacza, że możesz obniżyć ceny swoich produktów na tej stronie i nadal tworzyć przyzwoity profil. Z tego powodu odzież wartościowych marek, takich jak H&M, dobrze sprzedaje się właśnie sobie na tej platformie.

7.Odpowiadaj i wysyłaj na czas

Potencjalni kupujący często mają pytania związane z przedmiotami, które sprzedajesz: Czy jest zgodny z rozmiarem? Czy wełna swędzi? Czy jesteś skłonny negocjować cenę? Sprawne odpowiadanie na pytania i zapytania zwiększy prawdopodobieństwo ostatecznej sprzedaży. Gdy przedmiot zostanie sprzedany, wyślij go w miarę szybko. Dzięki temu Twoi kupujący będą zadowoleni i zwiększysz prawdopodobieństwo pozostawienia przez nich pozytywnej recenzji.

 

 

 

Exit mobile version