Na przekór trendom – zakupowe preferencje Polaków
II kwartał roku to czas, kiedy w Polsce zaczyna się sezon wiosna/lato, a wraz z nim pojawia się potrzeba wymiany garderoby. Z szaf znikają zimowe kurtki i czapki, by zrobić miejsce nowym rzeczom oraz trendom. A tych ostatnich nie brakuje w kolorowych magazynach i na portalach modowych. Czy w nowym sezonie Polacy inspirowali się modą z wybiegów? Na to pytanie odpowiada platforma modowa Domodi.pl, która na bieżąco przygląda się odzieżowym decyzjom Polaków.
Zmiana pory roku to idealny czas na zaplanowanie garderoby i dokładne przemyślenie potrzeb zakupowych, czyli to, co my, Polacy lubimy najbardziej. Jak się okazuje, nabywamy rzeczy bezpieczne, najczęściej pasujące do codziennego, casualowego stylu. Tylko niewielki procent osób decyduje się na inspiracje influencerami i odważniejsze połączenia kolorów czy tekstur.
Kolory w wiosennych szafach Polaków
W propozycjach projektantów na sezon wiosennym królowały: biele, beże, oranż oraz neony. Modowe magazyny dodatkowo lansowały pastele: błękit i róż. Jednak w kwietniu, w serwisie Domodi.pl Polacy pokazali swoje klasyczne upodobania zakupowe. Najczęściej wybieranym kolorem, ku powszechnemu zaskoczeniu, była czerń. A zaraz za nią uplasowały się rzeczy w bieli. Poza klasyką, w czołówce znalazły się róż i niebieski. Szukając błysku, częściej sięgaliśmy po srebro niż po złoto, a promowane przez magazyny mocne kolory, takie jak: fiolet czy pomarańcz, zajęły ostatnie miejsce w zakupowym zestawieniu. To pokazuje, jak Polacy zachowawczo podchodzą do trendów i w bezpieczny sposób dobierają kolory w swoich modowych decyzjach.
Wzory? Tylko na wybiegach
W tym sezonie zdecydowanie królował minimalizm. Najchętniej sięgaliśmy po rzeczy gładkie, bez wyrazistych paternów. Pod względem printu – inspiracja trendami działa tutaj w niewielkim, ale dość skutecznym procencie, co pokazuje znaczny wzrost zainteresowania ubraniami z motywem zwierzęcym. W 2019 roku sięgało po nie prawie 50% więcej użytkowników. Niezmiennie w sezonie wiosennym królują kwiaty i koronki. W klasycznych wzorach zaś – krata notuje wzrosty, natomiast mniejszym zainteresowaniem cieszą się grochy, tak samo jak kolorystyka moro.
Spodnie czy sukienki – jakie kategorie wybierali Polacy
Według danych z Domodi.pl w Polskich szafach wiosna zagościła w postaci sukienek – to właśnie one, w kwiatowe motywy czy wyraziste kolory, były najchętniej wybieraną kategorią w nowym sezonie. Zaraz po sukienkach, w naszych online’owych koszykach znalazły się spodnie. Te zaś, przekornie, były tylko klasyczne: w top 3 najchętniej wybieranych przez Polaków kolorów znalazły się czerń, szarość i granat. Z zasady gładkie, a jeśli we wzory, to uniwersalna kratka lub paski, pasujące do najchętniej wybieranych, gładkich topów. Jeśli chodzi o buty: kobiety stawiały na gładkie sandały najczęściej w kolorach: czarnym, różowym i beżowym. Na czółenkach i sandałach gościł także zwierzęcy print.
Zakupowe regiony polski
Na platformie Domodi.pl swoje decyzje zakupowe podejmują konsumenci z całej Polski. Wiosenne zakupy odzieżowe jednak, najchętniej i najczęściej, były realizowane przez mieszkańców województwa mazowieckiego. Na drugim miejscu aktywności znaleźli się użytkownicy z małopolski, a na trzecim – z województwa śląskiego. Te trzy regiony zostawiły daleko w tyle resztę kraju. Kolejne miejsca, poza “zakupowym” podium, zajęli mieszkańcy województw: dolnośląskiego, wielkopolskiego oraz pomorskiego.
Treść: materiał prasowy