• URODA  • PIELĘGNACJA  • TOP 5 francuskich marek kosmetycznych. Historia i filozofia

TOP 5 francuskich marek kosmetycznych. Historia i filozofia

Na punkcie francuskiej pielęgnacji dosłownie świat oszalał. Z przyjemnością czytamy o specyfikach, które można nabyć w aptece, a których skuteczność bije na głowę inne produkty (często droższe). Redakcja issue27.pl uwielbia francuskie kosmetyki, dlatego postanowiłyśmy nie tylko wskazać Wam nasze ulubione produkty, ale także pokrótce opowiedzieć niesamowite historie tych marek! Oto one:

CAUDALIE

Marka pochodząca z krainy winorośli, Bordeaux. Rozkwitła w sercu winnicy zamku Smith Haut Lafitte, posiadłości należącej do rodziców założycielki Mathilde Thomas, która prowadzi Caudalie wspólnie ze swoim mężem Bertrandem. Za moment powstania marki można uznać rok 1993, kiedy to podczas winobrania francuski profesor Joseph Vercauteren (dyrektor laboratorium Uniwersytetu Farmacji w Bordeaux) zdradził małżeństwu, że pestki winogron zawierają najsilniejsze ze wszystkich roślin antyoksydanty. „Zdajecie sobie sprawę, że wyrzucacie skarby?” – tak brzmiało zdanie wypowiedziane przez naukowca, które dało nie tylko początek marce, ale także sprawiło,  że  naukowiec do dziś współpracuje z Państwem Thomas. Dwa lata później na rynku pojawiły się trzy pierwsze produkty z polifenolami z pestek winogron. Koncept szturmem zdobył serca Francuzów, by potem zrobić ekspansję na cały świat. Trzeba przyznać, że “wyprawa” na podbój globu zakończyła się sukcesem. Dziś wśród zdeklarowanych  fanek Caudalie należą  m.in. Victoria Beckham, Rosie Huntington-Whiteley oraz Holly Willoughby.

Wybór redakcji: Woda Rozświetlająca Eau de Beaute (Beauty Elixir), krem Kaszmir Liftingujący Resveratrol

NUXE

Produkty z logo NUXE są must haves każdej Paryżanki.  To właśnie w Mieście Świateł, w roku 1957 powstała marka. Jej nazwa wywodzi się od francuskich słów “Nature” i “Luxe”, warto wspomnieć, nieprzypadkowo pojawiło się tam nawiązanie do przyrody. To, co oferuje nam środowisko stało się silną inspiracją dla założycielki marki Alizy Jabès, która tworząc nowe linie wykorzystuje naturę oraz nowe technologie.

Instynkt to źródło mocy, siła, której możesz się podporządkować. Siła, którą powinniśmy pielęgnować i celebrować. Instynkt rodzi piękno.

-wyznaje Jabès

Wybór redakcji:Nuxe Huile Prodigieuse,Delikatnie oczyszczająca maseczka-krem z płatkami róży

 

 

AVENE

Nazwa marki pochodzi od niewielkiej miejscowości położonej na południu Francji, w malowniczej okolicy zwanej Dolinią Orb, znajdującej się w samym sercu Regionalnego Parku Górnej Langwedocji. Historia tej kultowej firmy sięga pierwszej połowy XVIII wieku, to wtedy, przypadkowo odkryto zbawienne działanie wody termalnej Avène. Jak do tego doszło? Źródła podają, żę, wszystko zaczęło się od wyleczenia konia Markiza de Rocozel. Zwierze cierpiało na przewlekłą wysypkę, którą wyleczyły kąpiele w źródle. Kilka lat później, roku 1743 pojawiają się pierwsi pensjonariusze, poddający się kuracji z wykorzystaniem tej niezwykłej wody. W 1891 roku, dobroczynne właściwości źródeł  stosuje się w leczeniu oparzeń ofiar wielkiego pożaru w Chicago. Trzy lata później zostaje ono uznane za francuskie “dobro publiczne”, natomiast za kolejne trzydzieści lat, uzdrowisko przechodzi renowacje i powstają Laboratoria Dermatologiczne Avène. Do dziś drogocenne właściwości wody termalnej wykorzystuje się we wszystkich produktach marki.

Wybór redakcji: Woda Termalna, Body otulający balsam nawilżający

 

BIODERMA

Założycielem firmy jest Jean-Noël Thorel, biolog-farmaceuta, który w 1977 roku zapoczątkował innowacyjne podejście do pielęgnacji skóry. Jego patentom przyświecała idea, do dziś będąca myślą przyświecającą produktom marki, a mianowicie “Biologia wsparciem dla dermatologii”. Jednym z pierwszych i zarazem przełomowym produktem marki był szampon Nodé. Jego nazwa pochodzi od słów NOn-DEtergence, czyli bez detergentów i akcentuje atuty produktu – oczyszczanie włosów bez naruszania ich równowagi. Po kilku latach od pojawiania się pierwszych artykułów na półkach w aptekach, BIODERMA rozpoczęła współpracę z lekarzami, polegającą na konsultacjach podczas tworzenia kolejnych produktów.  Założycielowi firmy bardzo zależało, aby jego koncept stał się w pełni niezależny, dlatego też zebrał zespół badaczy i naukowców, którzy podzielali jego wizję i zamiłowanie do biologi oraz pragnęli mieć swój udział w rozwoju dermatologii. Od czasu założenia, marka systematycznie się rozwija, dziś śmiało można ją nazwać kultową. Swoją sympatię do produktów BIODERMY deklarują znane osobistości, w tym m.in. Ellie Goulding, Gwyneth Paltrow i Natalie Portman.

Wybór redakcji: Sensibio H2O płyn miceralny, Hydrabio lekki krem- żel nawilżający

 

L’OCCITANE

Historia tej pięknie brzmiącej nazwy rozpoczęła się 43 lata temu, w malowniczej Prowansji. Jej założyciel, Olivier Baussan zauroczony kulturą krajów śródziemnomorskich stworzył kosmetyki, bazujące na naturalnych składnikach, służące do pielęgnacji twarzy i ciała. Baussan chciał zachować pamięć o leczniczych właściwościach roślin, zaczął od zbierania rozmarynu lekarskiego, z którego produkował czysty olejek eteryczny. Opracowany kosmetyk sprzedawał na regionalnych targach zyskując coraz szersze grono miłośników tego specyfiku. Z czasem zaczął poszukiwać innych naturalnych składników roślinnych i stosując tradycyjne metody produkcji tworzył wysokiej jakości produkty. Obecnie marka słynie z połączeń innowacyjnych technologii z tradycją, pięknych zapachów oraz zbawiennego wpływu ich kosmetyków na skórę. Produkty L’Occitane bazują na ponad 400 składnikach kładnikach pochodzenia roślinnego oraz ponad 40 składnikach organicznych – oznaczonych symbolem AOC i ściśle określających region produkcji.*

Wybór redakcji: Mleczny koncentrat do ciała Migdał, Silnie nawilżający peeling – masło Shea

*https://www.uroczysko7stawow.pl/spa/wartosci

 

Autorka: Kamila Cichocka