Smak luksusu - kawiarnie i restauracje projektantów - issue27.pl
 • PODRÓŻE  • Smak luksusu – kawiarnie i restauracje projektantów

Smak luksusu – kawiarnie i restauracje projektantów

Śniadanie u Tiffaniego, obiad w towarzystwie Gucciego, ciastka od Prady i kawa od Maison Kitsuné. Znane marki modowe  coraz chętniej wkraczają do światu gastronomii i nawiązują w taki sposób bardziej bliskie relacje z klientami o różnych możliwościach finansowych.

„Uważam, że kawiarnie i restauracje są miejscem docelowym po dniu, spędzonym na zakupach. Zawsze chciałem stworzyć kompletny styl życia Armani, który odzwierciedla moje pomysły i może być stosowany w różnych obszarach, nie tylko w modzie. Restauracje i kawiarnie wydawały się logiczną ekspansją”

– mówi Giorgio Armani. Do portfolio marki zalicza się ponad 13 przestrzeni gastronomicznych na całym świecie. O innych miejscówkach z menu od projektantów, opowiadamy w dzisiejszym artykule. 

1. Cafe Citron, Jacquemus

Simon Porte Jacquemus, francuski projektant znany ze swoich mini torebek i ogromnych słomianych kapeluszy, rok temu otworzył kawiarnię w Galerii Lafayette na alei Champs-Élysées w Paryżu. Wnętrza Cafe Citron są utrzymane w estetyce marki. Proste drewniane stoły i krzesła oraz drzewa cytrynowe w ogromnych donicach nawiązują do wakacyjnego klimatu francuskiej Riviery. Menu składa się z tostów podawanych z domową konfiturą, dań warzywnych, owoców morza, francuskich sery oraz cytrynowych tart.

2. Gucci Osteria

Alessandro Michele jako dyrektor kreatywny przeprowadził w Gucci prawdziwą rewolucję, która objęła nie tylko na ogół rozpoznawalny styl marki. W 2018 roku włoski projektant otworzył w zabytkowym budynku w Palazzo della Mercanzia we Florencji Gucci Garden. Przestrzeń ta składa się z butiku, wystaw, przybliżających historię kultowego domu mody oraz restauracji. Nad menu Gucci Osteria pracował Massimo Bottura, jeden z najlepszych szefów kuchni na świecie. Nic dziwnego, że niedługo po otwarciu restaurację Gucciego docenili gwiazdką Michelina. Wnętrza są urządzone w stylu marki: kanapy i krzesła obite aksamitem, rzeźbione stoliki, kolumny w porządku jońskim. Na talerzach w kwiatowe wzory podawane są zarówno klasyczne włoskie dania, jak i potrawy, pochodzące z dalekich zakątków świata. 

3. Pasticceria Marchesi, Prada

Cukiernia Pasticceria Marchesi od blisko 200 lat przyjmuje klientów w samym sercu Mediolanu. W 2014 roku kawiarnię kupił dom mody Prada. Włoska marka zmieniła jedynie wnętrza kultowego miejsca: marmurowa podłoga, jasno-zielone ściany oraz fotele obite welurem w pistacjowym kolorze. W menu znajdziemy od dekad znane odwiedzającym Pasticcerię klasyki, takie jak ręcznie robione pralinki, czekolady, świeże ciastka oraz klasyczny mediolański deser Panettone. 

4. Thomas’s, Burberry

Kawiarnia Thomas’s, ulokowana na Regent Street w Londynie, swoją nazwą nawiązuje do założyciela marki Burberry. Przestrzeń zajmuje dwa piętra i łączy w sobie flagowy butik z rzeczami z metką brytyjskiej marki oraz salę w stylu art deco, gdzie można odpocząć przy kawie. Wnętrza kawiarni odwołują się do estetyki domu mody: monochromatyczne kolory, meble z ciemnego drewna, marmurowa podłoga, eleganckie żyrandole. W karcie jadalnej można znaleźć sporo brytyjskich specjałów, takich jak smażone frytki, ostrygi, marynowany łosoś oraz inne sezonowe produkty od miejscowych rolników. 

5. Café-bar-restaurant Maison Kitsuné

Historia Maison Kitsuné miała swoje początki jako wytwórnia muzyczna w 2002 roku w Paryżu. Następnie powstała marka modowa ready-to-wear o tej samej nazwie, a dekadę później można było napić się kawy i zjeść ciastko w licznych Cafe Kitsuné, mieszczących się w Paryżu, Nowym Yorku czy Tokio. We wrześniu 2019 roku marka zdecydowała się na otwarcie swojej pierwszej restauracji we francuskiej stolicy. Zaledwie kilka kroków od Luwru i Ogrodów Królewskich Palais zlokalizowano przestrzeń, stanowiącą modernistyczną reinterpretację klasycznego paryskiego bistro: minimalistyczny design, dużo dziennego światła, przebijającego się przez panoramiczne okna oraz dania francuskiej i japońskiej kuchni, wyrażające podwójną tożsamość marki i jej założycieli.

Autorka: Katarzyna Bosak