Co łączy Alexandra Mcqueena z Guccim? Najnowsze kampanie modowe SS20 na rzecz matki natury
Czasami, żeby coś docenić trzeba przyjrzeć się temu z dystansu. Podczas pandemii matka natura wreszcie miała szansę złapać oddech, a świat mody miał czas na przemyślenie i przewartościowanie priorytetów. Dyrektor Wykonawczy Programu Ochrony Środowiska ONZ, opisał pandemię koronawirusa jako ‘’wyraźny strzał ostrzegawczy’’ od natury. Strzał jest na tyle głośny i precyzyjny, że wszyscy wreszcie wzięli go sobie do serca. Projektanci mody również wyciągnęli wnioski. Dzielą się nimi w najnowszych, letnich kampaniach na sezon SS20. Przedstawiane przez nich scenerie pokazują piękno przyrody i dają poczucie bliskości z naturą. W czasie izolacji mieliśmy czas, aby stęsknić się za wiosną. Dlatego w tym roku powrót do parków i obserwowanie, jak przyroda budzi się do życia, sprawiło nam więcej radości niż zwykle. W tego powodu w najnowszych kampaniach projektanci skupiają naszą uwagę na życiu w harmonii z otaczającą nas naturą. Wyprowadzają nas z luksusowych wnętrz, tłoku, gwaru modnych ulic i przenoszą do sielskich scenerii. Dyrektor kreatywna brytyjskiego domu mody Mcqueen, Sarah Burton nie ukrywa, że ta zmiana wiążę się z ważnym przesłaniem – ,,Piękno i zdolność do regeneracji natury bardziej niż kiedykolwiek są symbolem nadziei’’.
Najnowsze kampanie na rzecz matki natury
Nie od dzisiaj motywy ogrodów, parków, lasów czy łąk przeplatają się z trendami wiosennych kolekcji. Jednak inspiracja naturą w najnowszych kampaniach modowych, szczególnie teraz w czasach pandemii, ma wyjątkowe znaczenie. Koncept natury przestaje być jedynie pretekstem do pokazania najgorętszych trendów, a staje się powodem naszej świadomej, duchowej podróży w kierunku lepszego życia. Alexander Mcqueen oraz Gucci podkreślają jego obecną wagę.
Gucci – #SoDeerToMe
Zielony i przyjazny zwierzętom świat, którego dobra błyszczą w ciepłych promieniach słońca – w takiej scenerii stworzono nietypową kampanie dla włoskiego domu mody Gucci. Dyrektor kreatywny, Alessandro Michele wspomina w niej beztroskie dzieciństwo i stały kontakt z naturą, czyli wszystko, za czym tęskniliśmy w czasach pandemii. Alessandro w swojej najnowszej kolekcji zachęca również do czerpania radości z prostych rzeczy – miłości do zwierząt i przyrody. W barwnych i przede wszystkim wygodnych ubraniach z kampanii #SoDeerToMe odnajdujemy nadzieję, wewnętrzną energię i komfort życia.
Alexander Mcqueen – #McqueenNature
Niedopowiedzeniem w tej kwestii byłoby nie wspomnienie o marce Alexander Mcqueen, dla której przyroda jest bliska już od samych początków istnienia. Do globalnej akcji #McqueenNature zaproszono fotografów z całego świata z prośbą o wykonanie zdjęć, które ukazują „ich postrzeganie natury podczas momentu globalnej kwarantanny”. Kampania oraz przeprowadzony przez nich projekt ma na celu pouczający przekaz. Sarah Burton jako dyrektor kreatywna marki Mcqueen uważa, że – ,,Teraz najważniejsze jest, abyśmy ponownie połączyli się z naturą. Te zdjęcia mają być odzwierciedleniem tej myśli’’. Niewątpliwie dzika przyroda jest obecnie największą inspiracją światowych projektantów oraz letnim trendem. Jednak najważniejszą myślą przewodnią są jej przyszłe losy, które pozostają w naszych rękach. Czy to kwestia czasu, aż wrócimy do tego co było przed pandemią, czy jednak na dobre połączymy siły z naturą?
__________________