• URODA  • PIELĘGNACJA  • 5 sposobów na polepszenie kondycji skóry

5 sposobów na polepszenie kondycji skóry

Większości z nas pielęgnacja skóry natychmiastowo kojarzy się z wybieraniem produktów kosmetycznych. Zastanawiamy się, które z nich są  najbardziej cenione, jaką mają cenę i skład jeszcze zanim wylądują na łazienkowej półce. Te czynniki z pewnością odgrywają istotną rolę w naszym ogólnym poczuciu dbania o siebie, ale prawdziwy katalizator zewnętrznego piękna zaczyna się wewnątrz.

Przedstawiamy wam konkretne czynności, które sumiennie praktykowane, mogą zdziałać cuda. Wierzymy, że są one absolutną podstawą prowadzącą nie tylko do poprawy stanu skóry, ale także ogólnego samopoczucia.

Właściwe nawilżenie

Najłatwiejszym i najważniejszym pierwszym krokiem, jaki możemy zrobić dla zdrowej skóry jest odpowiednie nawodnienie. Komórki składają się w prawie 70% z wody. Utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia pomaga zachować pulchność i zdrowie komórek, a także wspomaga krążenie – wszystko to jest ważne, by skóra była promienna. Przewlekłe odwodnienie może spowodować utratę elastyczności skóry, a co za tym idzie pojawienie się przedwczesnego starzenia. Pomocne może być również dodanie niektórych płynnych minerałów do części dziennego spożycia wody, aby upewnić się, że wchłaniasz to, czego potrzebujesz.

Unikanie cukru

Zbyt dużo cukru w diecie poddaje zaawansowane produkty końcowe glikacji, trafnie określanej jako AGE. Niszczą one fundamenty zdrowej skóry i atakują szczególnie kolagen oraz elastynę – oba ważne dla młodej i zdrowej skóry. Pierwszym krokiem do zmniejszenia ilości spożywanego cukru jest redukcja tego składnika w napojach. Kolejnym jest upewnienie się, że spożywamy zwykłe lub niesłodzone wersje swoich ulubionych potraw, takich jak jogurt, płatki owsiane itp. Nie oznacza to, że nie możemy jeść na przykład owoców. Są one fantastycznym sposobem na osłodzenie śniadań bez dodawania syropu, miodu czy zwykłego cukru.

Support w postaci kolagenu

Spożywanie pokarmów bogatych w witaminę C, takich jak owoce cytrusowe, brokuły i czerwona papryka, może wspomóc naturalną produkcję kolagenu w organizmie. Jeśli nie przepadamy za tymi roślinami, to możliwa jest także suplementacja kolagenu o udowodnionej skuteczności. To świetny sposób na zdrową skórę.

Stres

Ostatnio wszyscy żyjemy w stresujących czasach, a nawet codzienny stres może niekorzystnie wpłynąć na jakość Twojej skóry. Poświęcenie czasu na relaks i praktykę dbania o siebie to indywidualna kwestia. Dla niektórych może to być medytacja, długie spacery lub telefon do przyjaciela. 

Jedz tłuszcze 

Diety niskotłuszczowe zawładnęły latami 90. Warto wiedzieć, że zdrowe tłuszcze są budulcem zdrowych komórek skóry. Jedzenie produktów, takich jak awokado, jajka, wołowina, czy dziki łosoś, pomaga utrzymać nawilżenie, pulchność i młodość komórek skóry, a jednocześnie wspiera zmniejszenie stanu zapalnego, który może powodować obrzęki, zaczerwienienia i inne problemy skórne. Co więcej, dieta bogata w zdrowe tłuszcze może pomóc zrównoważyć poziom cukru we krwi. 

_________________

Treści zawarte w tym artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i nie zastępują profesjonalnych porad i konsultacji, w tym profesjonalnych porad i konsultacji medycznych; zakłada się, że firma KC Issue („issue27.pl”) nie jest zaangażowana w udzielanie lub świadczenie porad lub usług medycznych. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek roszczenia, straty lub szkody wynikające z wykorzystania lub polegania na jakichkolwiek treściach lub informacjach zawartych w artykule.