September Issues - najpiękniejsze okładki wrześniowych wydań - issue27.pl
 • MODA  • ENCYKLOPEDIA MODY  • September Issues – najpiękniejsze okładki wrześniowych wydań

September Issues – najpiękniejsze okładki wrześniowych wydań

Wrześniowe wydanie amerykańskiego Vogue’a w 2007 roku miało 840 stron, ważyło około 2 kilogramów, a procesowi jego przygotowania z Anną Wintour na czele poświęcono dokument The September Issue. Jesień – to szczególnie ważny czas w świecie mody – projektanci puszczają wodze wyobraźni, a redaktorzy i styliści zapewniają pełny przegląd nowych trendów na stronach najważniejszych numerów w całym roku. Podsumowanie, ale i zapowiedź nowego sezonu – tak określa słynny The September Issue redaktor naczelny Vogue Polska Filip Niedenthal. Dzisiaj przeglądamy najpiękniejsze okładki tegorocznych wrześniowych edycji naszych ukochanych magazynów.

W OBIEKTYWIE SONII SZÓSTAK

Sonia Szóstak – jedna z najciekawszych polskich fotografek nowego pokolenia. Od kilku lat podbija świat swoim talentem i osobistą wizją, współpracując z czołowymi tytułami. Tym razem zdjęcia jej autorstwa znalazły się na okładkach dwóch wrześniowych edycji Vogue’a – polskiego i greckiego. Jagodowa cover story drugiego, wrześniowego wydania w historii Vogue Polska została stworzona na Warmii, gdzie nad malowniczym jeziorem przed obiektywem Sonii stanęła holenderska modelka Luna Bijl.

1000 x VOGUE PARIS

Ten wrzesień jest wyjątkowo ważny dla francuskiej Biblii Mody – w Paryżu ukazał się tysięczny numer legendarnego magazynu. Z tej okazji redaktor naczelna Emmanuelle Alt wraz z zespołem stworzyła dla jubileuszowego wydania aż cztery okładki. Każda z nich została poświęcona jednej ze światowych stolic mody – Nowemu Yorku, Rzymu, Mediolanu i Paryżu.

BRYTYJSKIE WYDANIE VOGUE OKIEM KSIĘŻNEJ

O brytyjskim September Issue w tym roku było najgłośniej, gdyż ogłoszono, że gościnną redaktorką zostanie księżna Sussex. Meghan Markle postanowiła poświęcić „swój” numer silnym, inspirującym kobietom, które zmieniają świat na lepsze. Piętnaście z nich znalazło się na okładce, w tym aktorki Gemma Chan, Jameela Jamil, Jane Fonda, Salma Hayek, Yara Shahidi, piosenkarka Naomi Scott, modelki Adwoa Aboah, Adut Akech oraz legendarna Christy Turlington, somalijska mistrzyni boksu Ramla Ali, transseksualistka Laverne Cox, aktywistka Sinead Burke, balerina Royal Ballet Francesca Hayward, ekoaktywistka-nastolatka Greta Thunberg, premier Nowej Zelandii Jacinda Ardern. Szesnaste okienko zostało zastąpione przez srebrne lusterko, w którym każdy czytelnik mógłby zobaczyć siebie i poczuć się częścią tego niezwykłego czasu. 

AKCENT NA UNIKALNOŚĆ

W marcu 1966 roku Donyale Luna została pierwszą ciemnoskórą Cover-Girl brytyjskiego Vogue’a. Od tej pory minęło 53 lata i pojęcie różnorodności stało się znaczniej skomplikowane. Kilka czołowych magazynów postanowiło poświęcić swoje okładki właśnie temu tematowi. Tak na okładce amerykańskiego Glamour znalazł się grupowy portret pięciu modelek plus size, dla kanadyjksiego Elle zapozowali Winnie Harlow i Stephan James, a dla Interwiew – najpopularniejsza drag queen świata RuPaul. Każde z tych zdjęć wyraźnie podkreśla – moda jest dla wszystkich, niezależnie od rozmiaru, koloru skóry czy seksualnej orientacji.

NOWA WIZJA

Nagość i minimalizm – te okładkowe tendencje jakby nawiązują do tematów zrównoważonej konsumpcji i wpływu branży modowej na ekologię. Vogue Czechoslovakia w tym miesiącu stworzył trzy okładki, połączone hasłem przewodnim New season? No clothes?.  Mocno podkreślone oczy Ann Hathaway przyciągają wzrok do okładki nowego „Allure”, natomiast wrześniowa edycja ukraińskiego Vogue’a, poświęcona została miastu Kijów, jego mieszkańcom oraz ich stylowi. Zrobiła prawdziwą furorę w Internecie dzięki nietypowej wizji zaproszonych do współpracy fotografów.

Autorka: Katarzyna Bosak