Gucci najgorętszą marką ostatnich miesięcy według Lyst! - issue27.pl
 • MODA  • FASHION NEWS  • Gucci najgorętszą marką ostatnich miesięcy według Lyst!

Gucci najgorętszą marką ostatnich miesięcy według Lyst!

Wydawałoby się, że w czasie pandemii mało kto myśli o modzie. Jednak okazuje się, że jest całkiem inaczej, potwierdza to zestawienie jednej z największych platform zakupowych specjalizującej się w produktach luksusowych – Lyst. Firma ta co jakiś czas publikuje zestawienia najczęściej wyszukiwanych marek i produktów. Bazują one na wyszukiwaniach w Google, analizie ruchu, postach na temat marki w social mediach oraz zaangażowaniu użytkowników.

Nawet jeśli pokazy w tradycyjnej formie, czyli z udziałem publiczności, czy w niektórych przypadkach z udziałem modelek nie odbywają się, marki znajdują alternatywne sposoby na prezentacje swoich kolekcji, a co za tym idzie dotarcie do klientów. Jedną z takich przykładów jest Gucci.  Włoski gigant już nieraz udowodnił, że potrafił wyjść z kryzysu obronną ręką. Nie zawiódł także w czasie pandemii, prezentując nowe propozycje w innowacyjnej formie pokazu online. Obejrzało go ponad 35 milionów użytkowników, stając się wydarzeniem modowym, w którym uczestniczyło najwięcej osób w historii. Pokazuje to jaką siłą aktualnie jest internet i jak można go dobrze wykorzystać w niepewnych czasach. Tuż po pokazie, na platformie Lyst odnotowano wzrost wyszukiwań marki wzrosły o 52% w stosunku do poprzedniego roku – to właśnie uczyniło Gucci najczęściej wyszukiwaną firmą ostatnich miesięcy.

Z raportu wynika również, że najlepszą metodą by marka zyskała rozgłos są współprace

Jednym z takich przykładów   Diora i Nike. Buty Air Jordan 1 High OG x Dior na aukcjach internetowych osiągają ogromne sumy i stały się Świętym Graalem osób interesujących się sneakersami oraz modą uliczną. Wysoko na liście uklasyfikowała się też Prada, która przedstawiła pierwszą wspólną kolekcję z Rafem Simonsem i odnotowała trzykrotnie większe zarobki z platform e-commerce. 

Trzeci kwartał tego roku był okresem, w którym większość dużych marek odnotowała przychody spowodowane chęcią powrotu do normalności. Po lockdownie, butiki zostały ponownie otwarte dla klientów, więc normalnym odruchem społeczeństwa była chęć wynagrodzenia sobie czasu spędzonego w domu. Należy jednak pamiętać, że za sukcesami światowych gigantów stoją sztaby ludzi wyszkolonych do tego, by dobrze pokierować marką nawet w sytuacjach kryzysowych, Gucci jest tego znakomitym przykładem. 

Zestawienie Lyst

 

________

Autorka: Joanna Dudek