FIGURA TRENDY ZDROWIE

Pilates, czyli trening dobrego samopoczucia

Pilates to zestaw ćwiczeń opracowany na początku XX przez niemieckiego sportowca Josepha Pilatesa. Trening uelastycznia ciało oraz rozciąga je. Pilates to połączenie różnych dziedzin aktywności fizycznej: baletu, jogi oraz gimnastyki izometrycznej. Zgodnie z założeniem jego twórcy,  metoda ta powinna przyczyniać się do wzmocnienia mięśni bez zbytniego rozbudowywania ich, odciążyć kręgosłup, uelastycznić ciało, poprawić postawę oraz obniżyć poziom stresu. Przez dłuży czas był to trening dostepny jedynie dla elit, jednak w latach 80′ spopularyzowano go i od tego czasu cieszy się niesłabnącą popularnością.

Trening pilates swój sukces zawdzięcza pozytywnemu działaniu na cały organizm. Składa się z aż 500 ćwiczeń o różnym stopniu trudności. Jedną z największych jego zalet jest pobudzenie mięśni, które nie są trenowane przy okazji  innego rodzaju ćwiczeniach fizycznych. Najbardziej aktywne są mięśnie brzucha mające największy udział w wykonywaniu poszczególnych pozycji. Jest to także jeden z niewielu treningów, który wzmacnia mięśnie dna miednicy,  zapobiegając tym samym  obniżaniu się narządów rodnych. Ponadto, pomaga na problemy z kręgosłupem, działa wysmuklająco. 

Jednak pilates ma zbawienny wpływ nie tylko na ciało,  “dba” także o zdrowie psychiczne. Przywraca wewnętrzną równowagę, pomaga walczyć ze stresem. Po sesji ćwiczeń pojawia się uczucie odprężenia i można odczuć przypływ dobrej energii. Dzięki ćwiczeniom oddechowym, trenuje się także zdolność koncentracji. 

Pilates obok jogi jest jedną najpopularniejszych form treningu, którą uwielbiają gwiazdy i modelki. W gronie słanych miłośniczek treningu znajdziemy m.in. Madonnę, Sandrę Bullock, czy Kate Hudson.