Agencja PR radzi – jak zadbać o dobrą prasę? - issue27.pl
 • LIFESTYLE  • TU & TERAZ  • Agencja PR radzi – jak zadbać o dobrą prasę?

Agencja PR radzi – jak zadbać o dobrą prasę?

 

Agencja PR – Commplace to miejsce budowania silnych marek i mądrych strategii.  Rosnące oczekiwania klientów i wiele strategii docierania do klientów, stawiają przed firmami coraz to większe wyzwania. Do takich działań warto się odpowiednio przygotować. Jednym ze skutecznych narzędzi PR jest informacja prasowa. Jak trafiać do swoich odbiorców ze skutecznym przekazem?

PR jest formą profesjonalnej komunikacji ze wszystkimi odbiorcami rynku. Jej uczestnikami nie są wyłącznie media, ale także klienci i pracownicy oraz – zależnie od rodzaju firmy i jej działalności, są nimi również inwestorzy, partnerzy biznesowi czy też politycy. Agencja PR Commplace jest miejscem, w którym nieustannie dążymy do tworzenia pozytywnego wizerunku, determinującego długofalowe sukcesy firm. Strategicznie przemyślany PR powinien być drogą, dzięki której grupa docelowa dowie się, jak rozwija się Twoja firma.

Dlaczego informacja prasowa jest tak ważnym elementem PR?

Informacje prasowe są bardzo istotną częścią PR. Zawieranie i utrzymywanie relacji z dziennikarzami odgrywa w tym wypadku kluczową rolę. Bez względu na to czy przewidujesz przesłanie do mediów gotowej informacji prasowej, masz zamiar udzielić wywiadu czy planujesz konferencję prasową – ważne, żeby wiedzieć, w jaki sposób pracują dziennikarze. Jakie treści są dla nich wartościowe i jak najlepiej im je dostarczać? Każda dobra agencja PR powinna dokładnie wiedzieć, jak odpowiednio stworzyć pakiet prasowy i co powinien zawierać. W Commplace mamy wieloletnie doświadczenie w komunikowaniu się z prasą. Wiemy też, że dosyłanie kolejnych, natrętnych wiadomości, zanim jeszcze dziennikarz zdążył otworzyć poprzednią, nie sprzyja budowaniu dobrych relacji.

Wskazówki od Commplace – jak tworzyć informacje prasowe?

W public relations zawsze trzeba patrzeć szerzej – w informacjach prasowych nie chodzi wyłącznie o treść. Copywriting to fach, w którym należy zawsze pamiętać o właściwym i szerokim podejściu do każdego zlecenia. Dobrze skonstruowana informacja prasowa to dobre narzędzie public relations, a jej celem jest budowanie świadomości odbiorców oraz zwiększanie rozpoznawalności Twojej firmy. Chodzi więc o takie przygotowanie informacji prasowej, aby została zauważona, a dziennikarz, do którego trafi, nie miał nad nią wiele pracy. O czym więc warto pamiętać, tworząc informację prasową?

  1. Określ, do jakich mediów chcesz trafiać. Agencja PR, z którą współpracujesz, musi posiadać odpowiednią bazę kontaktów z dziennikarzami. Nie chodzi jednak o jakiekolwiek kontakty. Baza powinna zawierać przede wszystkim media związane z twoją branżą oraz te o zasięgu lokalnym dla prowadzonej przez Twoją firmę działalności.
  2. Utrzymuj dobre relacje. Nawiązuj i dbaj o dobre relacje z dziennikarzami, na których współpracę możesz liczyć. Utrzymuj z nimi kontakt osobisty, mailowy lub poprzez serwisy społecznościowe.
  3. Wybierz najlepszą formę dla Twoich treści. W zależności od celów, jakie masz zamiar osiągnąć, wybierz najlepsze dla Twojej firmy narzędzia PR. W tym celu możesz publikować posty, budować sieć kontaktów lub tworzyć wydarzenia.
  4. Twórz ciekawe treści. Pamiętaj, aby tworzone przez Ciebie informacje prasowe budziły swoją treścią faktyczne zainteresowanie odbiorców. Do notki prasowej dołącz pasującą i przykuwającą oko grafikę lub zdjęcie.
  5. Publikuj regularnie. Media postrzegane jako źródło wiarygodnych i sprawdzonych informacji mają ogromny wpływ na budowanie Twojej marki. Regularna obecność w mediach nie pozwoli zapomnieć Twoim odbiorcą o misji jaką się kierujesz. 

Tworzenie wartościowych treści to pracochłonna wymagająca wiedzy praca. Kreowanie marki warto powierzyć specjalistom. Tworzenie bazy kontaktów, dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej oraz tworzenie angażujących i interesujących treści, to nie lada wyzwanie. Agencja PR Commplace zadba o odpowiednią strategię dla Twojej marki, efektywnie zwiększając jej rozpoznawalność w mediach.

_______

Materiał partnera