Pink is the new black. Róż, czyli kolor o wielu tożsamościach - issue27.pl
 • MODA  • FASHION NEWS  • Pink is the new black. Róż, czyli kolor o wielu tożsamościach

Pink is the new black. Róż, czyli kolor o wielu tożsamościach

 

Podczas mediolańskiego tygodnia mody dyrektor kreatywny Valentino, Pierpaolo Picioli, zaprezentował światu nową eksperymentalną, a zarazem fascynującą kolekcję na sezon jesień-zima 2022/2023. Jak przyznał sam projektant, minimalizm jest jedną z dominujących cech tych propozycji. Twórca skupić się głownie na wykorzystaniu jednego koloru – różu. Odcień ten pojawiał się w różnych konfiguracjach, przeplatał się czasami z bielą i czernią w postaci monochromatycznych stylizacji. Taki zabieg, miał zwrócić uwagę widzów na detale, które razem tworzą spójność. Odcień podkreśla także charakter i wyjątkowość każdej osoby, intensywność spojrzeń oraz różnorodność sylwetek. 

„PP Pink” 

Jest to kolor energicznej, żywej fuksji, który niebawem dołączy do kanonu kolorów Pantone. Już wcześniej marka eksperymentowała z tworzeniem nowych odcieni, opracowując  kolor o nazwie „Red Valentino”. 

„Kiedy widzisz książkę z czarno-białymi portretami, po obejrzeniu kolejnych 2-3 stron nie spodziewasz się zobaczyć jasnych włosów czy niebieskich oczu, tylko tym razem zagłębiasz się w zmarszczki….Chciałem uzyskać to uczucie! Gdy oko przyzwyczaiło się do różu, efekt zadziałał. Zauważasz wtedy detale w postaci ozdób oraz twarzy modeli”

– powiedział Pierpaolo Picioli.

Inna odsłona różu

W nowej kolekcji, projektant postanowił przeciwstawić się stereotypom dotyczących różu jako odcienia „dziewczęcego” i należącego tylko do płci damskiej. Dlatego też na wybiegu ubrania w odcieniu różu prezentują na sobie zarówno mężczyźni jak i kobiety. 

W kolekcji pojawiły się zachwycające geometryczne wycięcia, długość mini oraz dopasowana talia, podkreślające delikatne części ciała. Aplikacje, falbanki, pióra, kwiaty i kokardki także przyciągały wzrok obserwatorów. Towarzyszyły im buty na masywnej podeszwie, kurtki oversize, torebki z charakterystycznym logo marki oraz eleganckie płaszcze spoczywające na ramionach modelek. 

Ready-to-wear domu Valentino po raz kolejny gra na emocjach ludzkich. Reprezentuje różnorodność a zarazem wyjątkowość i indywidualizm uwalniający od potrzeb realizmu. 

______

Autorka: Marta Popil