Kultowe ukraińskie marki, które warto znać
W ostatnim czasie widzimy wzrastającą tendencje do kupowania marek produkowanych lokalnie i dobrych jakościowo. Konsumenci ze względu na świadome podejście do mody doceniają jakość materiałów i niesztampowe kroje. Coraz głośniej mówi się także o ubraniach i dodatkach made in Ukraine. Cieszą się zaufaniem wśród gwiazd a projekty marek służą kobietom długie lata.
W tym tragicznym czasie dla Ukrainy postanowiłam podzielić niektórymi uwielbianymi przeze mnie markami, które tworzą niesamowite rzeczy a dodatkowo aktywnie wspierają swój naród w tym trudnym czasie.
1.Bevza
„Piękno tkwi w prostocie” – to zdanie idealnie opisuje filozofię marki Bevza. Projekty podbiły świat wyrafinowanym minimalizmem z elementami zaczerpniętymi z ukraińskiej tożsamości. Ponadczasowe fasony w minimalistycznym stylu, lekko się komponujące się między sobą i zachwycające swoją estetyką – to główne cechy tej marki. Oprócz zamiłowania do minimalizmu i kobiecej elegancji, Bevza mocno promuje modę zrównoważoną. W swoich projektach wykorzystuje materiały z recyklingu oraz technologię przyjazną środowisku.
Nic więc dziwnego, że w krótkim czasie zdobyła popularność na całym świecie. Marka została założona w 2006 roku, przez pochodzącą z Kijowa projektantkę Svitlanę Bevza. Już rok póżniej, kolekcje projektantki można było zobaczyć w butikach w USA, Wielkiej Brytanii, Chinach i we Włoszech. Natomiast od 2017 prezentuje swoje najświeższe propozycje podczas nowojorskiego tygodnia mody.
Wśród klientek marki są takie gwiazdy jak: siostry Hadid, Emily Ratajkowski, Dakota Johnson, Selena Gomez a znana gwiazda „Gry o tron” Sophie Turner założyła kremowy kombinezon marki na swój ślub.
2. Ruslan Baginskiy
To kolejna ukraińska marka, która od dawna jest uwielbiana przez influencerki. Swoją działalności rozpoczęła ze skromnym budżetem w wysokości zaledwie 200 dolarów marka, dzisiaj sprzedaje nietypowe kapelusze, kaszkiety i futrzane czapki na Net-a-Porter i Moda Operandi.
Baginskiy zaczynał swoją karierę jako stylista. Projektował swoje pierwsze nakrycia głowy na potrzebę modowych sesji zdjęciowych. Swoją autorską markę założył w 2015 a wkrótce zdjęcia nakryć głowy z logo RB zaczęły się pojawiać w Harper’s Bazaar, ELLE.ua. W 2018 na okładce Vogue Italia w czarnym kapeluszu marki pozowała Madonna.
W kolekcjach nawiązuje do nakryć głowy z lat 20 XX wieku, kiedy to okrycia głowy były niezbędnym atrybutem stylizacji męskich i żeńskich. ”Chcemy przywrócić kulturę noszenia kapeluszy. A także pokazać jak za ich pomocą można podkreślić swój niepowtarzalny styl!”- powiedział projektant
https://www.instagram.com/p/CaFZITbAFlN/
3. Bagllet
Odpowiednie akcesoria są podstawą do uzupełnienia modnych stylizacji. Towarzyszą nam w wyjściach codziennych czy też na specjalnych okazjach. Jeżeli uwielbiacie klasyczne torebki o prostym kształcie, a w swoim wyborze stawiacie na wyjątkowość – zdecydowanie spełnią te kryteria projekty marki Bagllet.
Od 9 lat Bagllet zachwyca swoją ekskluzywnością i różnorodnością designu. Kwintesencją marki jest tworzenie spersonalizowanych torebek, portfeli oraz innych dodatków ze skóry naturalnej. Cały proces tworzenia, obróbki wyrobu wykonywany jest ręcznie przez wykwalifikowanych specjalistów dlatego możecie liczyć na najwyższą jakość wybranego modelu.
Każdy znajdzie coś dla siebie: dla miłośników mini wersji – torebki typu baguette, które uzyskały już miano kultowych po części za swój wygląd.Natomiast dla zwolenników mody ekologicznej proponowane są wyroby przyjazne środowisku.
4. SOVA
Marka trendsetter o wielkim sercu. Biżuteria z pełnością jest jednym z najlepszych prezentów, jakie możemy podarować bliskiej osobie. Przypomina o ważnych wydarzeniach w życiu i wzbudza ciepłe uczucia w naszych sercach. W kolekcjach marki SOVA jewelery istotną rolę odgrywają relację z rodziną, a szczególnie z mamą. Tematyczna kolekcja Like mom i For mom dedykowana naszym drogim matkom, co roku zbiera pozytywne opinie i wzruszające historię dotyczące wspaniałych momentów z dzieciństwa.
W 2017 roku do dnia Matki, klienci marki mogli stworzyć autorską laurkę dla mamy i wysłać je prosto ze sklepu.A w 2020 roku aby zjednoczyć ludzi podczas pandemii, został stworzony projekt „Każda matka jest wyjątkowa”. W ramach tego projektu na złotych zawieszkach umieszczone były dziecięce rysunki przedstawiające ich matki.
Skrót „SOVA” odzwierciedla niezmienne wartości, które marka pielęgnuje i którymi się kieruje od 21 lat: S- stylish (stylowe) , O- open (otwarte ku nowościąm i eksperymentom), V- voicing (wyraża swoją pozycję w każdym swoim projekcje), A- amazing (podziwia designem i kreatywnością pomysłów). Z każdym złotym pierścionkiem, naszyjnikiem czy minimalistyczną bransoletką wiąże się historia z sentymentem
5. Kachorovska_atelier
Kachorovska to rodzinna firma obuwnicza, która działa na ukraińskim rynku już ponad 50 lat.Alina Ocheretyana, onuczka założycielki, odziedziczyła zamiłowanie obuwiem od matki i rozwinęła potężną firmę sprzedającą obuwie w największych miastach Ukrainy.
Każda para butów jest wykonana ręcznie z najwyższej jakości surowców a w swojej pracy wielką wagę przywiązują do połączenia wygody z estetyką. Zaletą firmy jest również możliwość stworzenia własnego wzoru pary butów, uwzględniając każdą osobliwość kształtu stopy i preferencje potencjalnej właścicielki.
Marka dostosowuję się do potrzeb konsumentów i w swoich kolekcjach stawia na ponadczasową klasykę z wykorzystaniem nowoczesnych tendencji. Ekskluzywne detale, minimalistyczne wykończenie a jednocześnie pojawiające się egzotyczne kolory – takie buty z pewnością przyciągną uwagę każdej it-girl!
https://www.instagram.com/p/CY4blREMcNh/
_______