FIGURA TRENDY ZDROWIE

Jogging – dlaczego warto biegać?

Bieganie to jedna z najpopularniejszych aktywności, szczególnie wśród kobiet. Jak pokazują badania aż 56% biegaczy na świecie stanowią przedstawicielki płci pięknej. Według raportu Runner’s World z 2017 roku,  największą motywacją do joggingu jest utrata zbędnych kilogramów. Jednak korzyści z joggingu jest znaczenie więcej. Jeśli zastanawiacie się, dlaczego warto wprowadzić bieganie do planu treningowego, to poznajcie kilka najważniejszych zalet tej aktywności.

Jogging to lek dla ducha

Jak udowadniają badania, już 30 minutowy bieg pomaga zwalczyć objawy depresji i poprawia nastrój. Co więcej polepsza oporność na stres oraz sprawia, że lepiej się koncentrujemy.  W trakcie joggingu w mózgu wytwarzają się endorfiny, zwane “hormonami przyjemności”, które mają działanie przeciwbólowe, niwelują uczucie niepokoju oraz wpływają pozytywnie na psychiczny balans.

Najlepszy kosmetyk

Bieganie jest jak wysokiej klasy kosmetyk, podczas joggingu polepsza się ukrwienie, dzięki czemu skóra wygląda nie tylko na promienną, ale także młodszą. Poza tym biegając pocimy się, a z potem usuwane są wolne rodniki oraz toksyny. Te pierwsze powodują wiele groźnych chorób, w tym m.in. miażdżycę. Natomiast toksyny odpowiadają za problemy z cerą tj. wypryski i pryszcze. Biegając regularnie mamy spore szanse na pozbycie się ich.

Sposób na zgrabną sylwetkę

Jogging to najprostsza forma ruchu, a zarazem najbardziej skuteczna. To świetny sposób na osiągniecie szczupłej sylwetki, wiele znanych modelek tj. Mirada Kerr, Heidi Klum, Gisele Bundchen wskazuje bieg, jako obowiązkowy punkt w tygodniowym planie treningowym. Podczas godziny joggingu można spalić około 500 kalorii (w zależności od tempa;)), ponadto przyspiesza się metabolizm. Bieg działa zbawiennie na kształtowanie sylwetki, wysmukla nogi,  pomaga osiągnąć płaski brzuch, redukując ilość tkanki tłuszczowej na brzuchu i modeluje talię. 

 

Autorka: Kamila Cichocka