10 sposobów na zwiększenie produktywności w ciągu dnia
Sposób, w jaki zaczynasz pierwsze chwile nowego dnia nadaje ton pozostałym jego godzinom. Teoretycznie naciśnięcie przycisku „drzemka” na kolejne 20 minut to nic złego, jednak to prawie pół godziny mniej na wykonanie zadań, jakie musisz zrobić. Doba to 24 godziny, odejmując z tego 8 godzin snu, pozostaje 16 – to wszystko, co możesz w pełni wykorzystać każdego dnia. Czy zatem korzystasz z tego czasu w możliwie najbardziej efektywny sposób?
Poniżej przedstawiamy 10 sposobów na zwiększenie produktywności w ciągu dnia oraz zapewnienie, że codzienna ta rutyna zapewni Ci sukces. To właśnie one sprawią, że od momentu wstania drastycznie zmniejszysz ilość zmarnowanego czasu:
1.Lista zadań
Każdy poranek rozpoczynaj od stworzenia listy zadań do wykonania, aby mieć pełny obraz tego, co trzeba zrobić.
2.Unikaj zaległości w mailu
Po otwarciu wiadomości e-mail, od razu odpowiedz zamiast czytać, oznaczać nieprzeczytane i odpowiadać później (z wyjątkiem wiadomości e-mail, które wymagają czasochłonnej odpowiedzi lub załączników).
3.Szacuj
Wykonując poszczególne zadania staraj się zwracać uwagę na to, ile czasu trzeba przeznaczyć na każde z poszczególnych czynności. Z czasem ułatwi Ci to planowanie i oszacowanie terminów wykonania.
4.Czas na odpowiadanie
Zarezerwuj sobie czas potrzebny na odpowiadanie na wiadomości e mail. Tak, aby pisząc wiadomość skupić na nią całą uwagę bez rozpraszania się.
5.Deleguj zadania
Jeśli masz możliwość oddania prostych czynności komuś młodszemu stażem, staraj się je delegować takim osobom. Tym sposobem odciążysz się od nadmiernej ilości obowiązków.
6.Ustalaj priorytety
Staraj się kompletować priorytetowe projekty przed południem. Jeśli jakieś zadanie jest do wykonania na „już”, koniecznie umieść je na początku listy i w pełni się na nim skoncentruj, zanim zaczniesz eksplorować inne wiadomości w skrzynce odbiorczej.
7.Ukróć komunikację
Jeśli dana konwersacja w skrzynce odbiorczej przekracza liczbę 10 wiadomości, to rozważ zamienienie pisania ich na rozmowę telefoniczną. Nieefektywna komunikacja to strata czasu dla każdego z nas.
8. Rób przerwy
Jeśli czujesz, że ciężej przychodzi Ci skoncentrowanie się na danej czynności, koniecznie zrób chwilę przerwy, otwórz okno, przejdź się i uzupełnij płyny.
9. Sprawdzone stylizacje
Utwórz pewną kombinację strojów. Im mniej wyborów musisz dokonać w ciągu dnia (nawet tak niegroźnych, jak poranne decyzje ubraniowe), tym więcej energii zaoszczędzisz na podejmowanie ważnych decyzji.
10. Sprawdź swoją postawę
Kiedy siedzisz z wyciągniętymi ramionami, nie tylko spalasz więcej kalorii, ale także okazujesz więcej pewności siebie, co przekłada się na jakość twojej pracy.