• LIFESTYLE  • KULTURA & SZTUKA  • 10 sposobów na zwiększenie produktywności w ciągu dnia

10 sposobów na zwiększenie produktywności w ciągu dnia

Sposób, w jaki zaczynasz pierwsze chwile nowego dnia nadaje ton pozostałym jego godzinom. Teoretycznie naciśnięcie przycisku “drzemka”  na kolejne 20 minut to nic złego, jednak to prawie pół godziny mniej na wykonanie zadań, jakie musisz zrobić. Doba to 24 godziny, odejmując z tego 8 godzin snu, pozostaje 16 – to wszystko, co możesz w pełni wykorzystać każdego dnia. Czy zatem korzystasz z tego czasu w możliwie najbardziej efektywny sposób?

Poniżej przedstawiamy 10 sposobów na zwiększenie produktywności w ciągu dnia oraz zapewnienie, że codzienna ta rutyna zapewni Ci sukces. To właśnie one sprawią, że od momentu wstania drastycznie zmniejszysz ilość zmarnowanego czasu:

1.Lista zadań

Każdy poranek rozpoczynaj od stworzenia listy zadań do wykonania, aby mieć pełny obraz tego, co trzeba zrobić.

2.Unikaj zaległości w mailu

Po otwarciu wiadomości e-mail, od razu odpowiedz zamiast czytać, oznaczać nieprzeczytane i odpowiadać później (z wyjątkiem wiadomości e-mail, które wymagają czasochłonnej odpowiedzi lub załączników).

3.Szacuj

Wykonując poszczególne zadania staraj się zwracać uwagę na to, ile czasu trzeba przeznaczyć na każde z poszczególnych czynności. Z czasem ułatwi Ci to planowanie i oszacowanie terminów wykonania.

4.Czas na odpowiadanie

Zarezerwuj sobie czas potrzebny na odpowiadanie na wiadomości e mail. Tak, aby pisząc wiadomość skupić na nią całą uwagę bez rozpraszania się.

5.Deleguj zadania

Jeśli masz możliwość oddania prostych czynności komuś młodszemu stażem, staraj się je delegować takim osobom. Tym sposobem odciążysz się od nadmiernej ilości obowiązków.

6.Ustalaj priorytety

Staraj się kompletować priorytetowe projekty przed południem. Jeśli jakieś zadanie jest do wykonania na “już”, koniecznie umieść je na początku listy i w pełni się na nim skoncentruj, zanim zaczniesz eksplorować inne wiadomości w skrzynce odbiorczej.

7.Ukróć komunikację

Jeśli dana konwersacja w skrzynce odbiorczej przekracza liczbę 10 wiadomości, to rozważ zamienienie pisania ich na rozmowę telefoniczną. Nieefektywna komunikacja to strata czasu dla każdego z nas.

8. Rób przerwy

Jeśli czujesz, że ciężej przychodzi Ci skoncentrowanie się na danej czynności, koniecznie zrób chwilę przerwy, otwórz okno, przejdź się i uzupełnij płyny.

9. Sprawdzone stylizacje 

Utwórz pewną kombinację strojów. Im mniej wyborów musisz dokonać w ciągu dnia (nawet tak niegroźnych, jak poranne decyzje ubraniowe), tym więcej energii zaoszczędzisz na podejmowanie ważnych decyzji. 

10. Sprawdź swoją postawę

Kiedy siedzisz z wyciągniętymi ramionami, nie tylko spalasz więcej kalorii, ale także okazujesz więcej pewności siebie, co przekłada się na jakość twojej pracy.